Üzemanyagcellák

Szabványos és egyedi üzemanyagcella-fúvó-opciók állnak rendelkezésre, hogy megfeleljenek bármilyen tüzelőanyagcellás telepítési igénynek.

Alacsony nyomású kompresszorok és fúvók

Az üzemanyagcellák fő szempontjai: a maximális megbízhatóság és a költséghatékonyság. A fúvók és az alacsony nyomású kompresszorok levegőt és gázokat szállítanak át a rendszeren, és hatékonyságuk nagyban meghatározza a rendszer általános teljesítményét.

Hő és villamosenergia előállításához az üzemanyagcellának kétféle bemenetre van szüksége. Egy a levegő, egy pedig a gáz (pl. hidrogén). Ehhez kétféle fúvót kell alkalmazni. Iparágvezető fúvókínálatunkban minden megtalálható, amire szüksége lehet az üzemanyagcellás gyártási folyamatok optimalizálásához, beleértve az elektronikus alkatrészek szárítására szolgáló légfúvókat, valamint az üzemanyag ellátáshoz szükséges üzemanyagfúvókat.

Fúvóink előnyei:

- Alacsony energiaszükséglet, alacsony feszültségű megoldások, amelyek minimális töltést fogyasztanak

- Könnyű, súlytakarékos

- Pontos, kiegyensúlyozott levegőellátás

- Rendkívüli megbízhatóság, hosszú élettartam, sok esetben teljesen karbantartásmentes eszközök

Mi az az üzemanyagcella?

Az üzemanyagcellák az üzemanyagban tárolt kémiai energiát elektromos és hőenergiává (hővé) alakítják, égés nélkül. Életképes megoldást jelentenek a károsanyag kibocsátás csökkentésére és a zöldenergia-célok teljesítésére. Az üzemanyag cellák zéró emissziós megoldásokat kínálnak minden energiaszükségletre.

Az üzemanyagcellák osztályozhatók az általuk használt elektrolit típusa szerint, ezért bár az összes üzemanyagcella alapvető működése azonos, többféle létezik: polimer elektrolit membrán (PEM) (más néven protoncserélő membrán üzemanyag cellák), szilárd oxid üzemanyagcellák, közvetlen metanolos üzemanyagcellák, lúgos üzemanyagcellák, foszforsavas üzemanyagcellák, olvadt karbonát üzemanyagcellák és reverzibilis üzemanyagcellák.

Hogyan működnek?

Az üzemanyagcellák ugyanúgy működnek, mint az akkumulátorok, az egyetlen különbség az hogy nem merülnek le, és mindaddig termelnek áramot és hőt, amíg az üzemanyagot táplálják. Az üzemanyagcella két elektródából áll – egy anódnak nevezett negatív elektróda, és egy katódnak nevezett pozitív elektródából. Az elektrolit az anód és a katód között helyezkedik el.

Egy tüzelőanyagot (például hidrogént) táplálnak az anódra, míg levegőt a katódra. A hidrogénnek az anód oldaláról a katód oldalára kell mozognia, hogy találkozzon az oxigénnel, és elektromosságot termeljen. Az elektrolit csak a pozitív töltésű elemeket engedi áthaladni. A hidrogén egy semleges elem, egy protonnal és egy elektronnal, ezért a protonokat és az elektronokat szét kell választani ahhogy, hogy a hidrogén át tudjon haladni az elektroliton.

A cellában lévő katalizátor elválasztja az elektronokat a protonoktól. A protonok a katód oldalára költöznek, az elektroliton keresztül, amely a másik oldalon lévő oxigénelemekkel találkozik, és vizet termelnek (ez az egyetlen melléktermék a folyamatban keletkezik). Az elektronok átvitele a katód oldalon is történik egy külső áramkör segítségével, és elektromos áramot állítanak elő.Üzemanyagcellák

Oldalcsatornás vákuumszivattyúink ebbe a szegmensbe, a szükséges műszaki jellemzőkkel rendelkeznek:

- Nyomás: 1100 mbar – ig

- Teljesítmény: 2500m3/óra

- Nagyon megbízható, még zord körülmények között is

- Szinte nem létező szervizigény

Körmos vákuumszivattyúk és kompresszorok üzemanyagcellás alkalmazásokhoz, a következő előnyökkel rendelkeznek:

Érintésmentes vákuum vagy sűrített levegő hatékonyan és gazdaságosan. Ez a forgókarom kialakításában a belső összenyomás elve miatt lehetséget. A gázt a kompressziós kamrában elősűrítik, majd kiürítik

- Rendkívül hatékony, száraz és érintésmentes.

- Állandó teljesítménygörbe a teljes működési tartományban

- Integrált léghűtés, kiegészítő hűtőközeg nélkül

- Alacsony zajszint

- Változatható sebességű hajtással is rendelhető

- Kérésre ATEX tanusítvánnyal rendelkező változatok

- Alacsony karbantartás

- Széleskörűen felhasználható

Back to Top
Close