Előnyök:
A forgólapátos működés alapelve a nyomás növelése a térfogat csökkentésével. Ez a kialakítás kiváló szolgálatot teljesít akár nyomás, vákuum, vagy a kettő kombinációja esetén is. A hengeres kialakítású kamrában a forgórész excentrikusan van elhelyezve úgy, hogy a tetején majdnem hozzáérjen a henger falához. A rotorlapátok a forgórész hornyaiban találhatók. Amikor a rotor forogni kezd, a centrifugális erő hatására a lapátok kilökődnek és a henger falának belső felületéhez csúsznak. Az olajkenésű forgólapátos vákuumszivattyú esetében a henger fala és a forgólapát között olaj filmréteget képzünk, ez tömít, hűt és kenést is biztosít.
A két forgólapát között cella jön létre, amelynek térfogata a forgás során folyamatosan változik. A levegő a bemeneti nyíláson keresztül belép egy cellába, amíg a hátsó lapát el nem éri a bemeneti nyílás túlsó végét. Ezen a ponton a cella elérte a maximális légmennyiséget.
Ahogy a cella távolodik a bemeneti nyílástól, térfogata egyre kisebb lesz, így a levegő összenyomódik és a nyomás emelkedik. Egyes modellek kilépőszelepekkel vannak felszerelve a kimeneti nyílás mellett, amelyek megakadályozzák a kifújt levegő visszaáramlását a maximális nyomás elértekor.
A forgólapátos vákuumszivattyú működés alapelve ebben az esetben is a nyomás növelése a térfogat csökkentésével. Ez a kialakítás kiváló szolgálatot teljesít akár nyomás, vákuum, vagy a kettő kombinációja esetén is.
A hengeres kialakítású kamrában a forgórész itt is excentrikusan van elhelyezve úgy, hogy a tetején majdnem hozzáérjen a henger falához. A rotorlapátok, a forgórész hornyaiban találhatók.
Amikor a rotor forogni kezd, a centrifugális erő hatására a lapátok kidobódnak és a henger falának belső felületéhez csúsznak (érintkeznek). Ily módon két lapát között cella jön létre.
A levegő a bemeneti nyíláson keresztül belép egy cellába, amíg a hátsó lapát el nem éri a bemeneti nyílás túlsó végét. Ezen a ponton a cella elérte a maximális légmennyiséget. Ahogy a cella távolodik a bemeneti nyílástól, térfogata egyre kisebb lesz, így a levegő összenyomódik és a nyomás emelkedik.
Ez addig folytatódik, amíg a cellában a nyomás meg nem haladja a nyomókamrában lévő nyomást, majd a sűrített levegő kiáramlik a kimeneti nyíláson.
Egyes modellek visszacsapó szeleppel vannak ellátva, amelyek a maximális nyomás elérésekor megakadályozzák a kilépő levegő visszaáramlását.
Vákuum-kompresszor kombinált szivattyúk esetében a vákuum bemeneti nyílás alsó vége előre van tolva. A cella feltölthető a második bemeneti ágon keresztül is. A vákuum károsodásának elkerülése érdekében ez a második bemeneti nyílás körülbelül egy cellaszegmensre van a fő szívónyílástól mérve. A vákuum- és nyomáskapacitások aránya a bemeneti nyílás megválasztásával befolyásolható.
Olajkenésű forgólapátos vákuumszivattyúk - V-VGD, V-VCB, V-VCA, V-VCE és V-VC
V-VGD néhány előnye:
ÚJDONSÁG! - V-VCS
Műszaki paraméterek:
3 év garancia program
VC 50 - VC1500 és VCS200 - VCS300 modellekre 3 év kiterjesztett garancia lehetőség ingyenesen. Érdeklődjön kollégáinknál a részletekért!
Szárazüzemű forgólapátos vákuumszivattyúk, kompresszorok és kombinált változatok:
A V-VTE vákuumszivattyúk 3,5-12 m³/óra térfogatáram mellett 150mbar (abs.) vákuumot képesek képezni. Kompakt kialakításának köszönhetően egyszerűen gépekbe is betervezhetők, beépíthetők.
További jellemzők: alacsony zajszint, korrózióálló rotor, IP54 tanúsítvány, kábelcsatlakozókkal és hangtompítóval ellátva.
V-DTE kompresszor hasonló paraméterekkel, 1000mbar max. túlnyomást képes előállítani.
Közepes méretű száraz üzemű szivattyúink:
Vákuum (V-VTN): 7.0 - 50.4 m³/óra térfogatáram, 150 mbar (abs.) végső vákuum
Nyomás (V-DTN): 17.0 - 52.2 m³/óra térfogatáram, nyomás 1000mbar-ig
és kombinált (V-KTN): 15.7 - 51 m³/óra, +/- 600mbar nyomás / vákuum
A száraz forgólapátos szivattyúk következő legnagyobb csoportja szintén minden működési típust kínál: Vákuum (V-VTA), nyomás (V-DTA) és kombinált modellek (V-KTA). Ezt a sorozatot kimondottan folyamatos üzemű nyomda- és papírkezelő gépekhez fejlesztették ki, továbbá számos ipari alkalmazásban széles körben használják.
A forgólapátos szivattyúk új választéka elérhető vákuum (V-VTR), kompresszoros (V-DTR) és kombinált hibrid változatban (V-KTR). Az új termékcsalád előnyei: a karbantartási és vezérlőpanel egy oldalon található, így a szűrők és szelepek könnyen hozzáférhetők. A hőcsökkentés a nagy hűtőlevegő-utakon és szellőzőnyílásokon keresztül történik. A tervezési jellemzők, mint például a tömör hűtőbordák, az optimalizált hűtőlevegő-keringés, a szívó- és kompressziókamrák hőelválasztása a szűrőházban, valamint a csatlakoztatott hőátadó alkatrészek minimális száma. Ezen eszközök felelnek a szivattyú megfelelő üzemi hőmérsékleten való tartásáért.